hvis man vil ansøge om julehjælp

Menighedsrådet yder julehjælp til værdigt trængende Virklund-familier med børn under 18 år. Julehjælpen gives i form af en gavekurv med madvarer eller et gavekort til en dagligvareforretning.

Ansøgning om julehjælp sker ved skriftlig, telefonisk eller personlig henvendelse til sognepræsten, hvis kontaktoplysninger og adresse findes her. Henvendelse eller ansøgning skal ske senest 3. december .

Hvis man ikke selv har behov for hjælp, men henvender sig på vegne af nogen, der har, vil præsten bede om at blive sat i forbindelse med vedkommende. Al kommunikation vedrørende tildelingen af julehjælp er beskyttet af præstens ukrænkelige tavshedspligt.

Julehjælpen finansieres bl.a.  gennem salg af strikkede og hæklede produkter, som fremstilles af kirkens frivillige "nørklere". Produkterne står til salg i sognehuset og kirkens våbenhus i forbindelse med gudstjenester og øvrige aktiviteter som fællesspisning, babysalmesang, kor m.m. Er der overskud, når der er uddelt julehjælp i sognet, gives dette ubeskåret til Kirkens Korshærs varmestue i Silkeborg.